'המשקפיים' • "חשיפה": מועצת גדולי התורה של מפלגת 'יחד'

    בעל המשקפיים 3 Comment on 'המשקפיים' • "חשיפה": מועצת גדולי התורה של מפלגת 'יחד'
    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "המאזדה הכחולה עצרה בחריקת בלמים וממנה הגיח בשעטה גבר קשוח בגיל העמידה" – לא. אין מדובר בציטוט מתוך ספר חדש של ר' שמואל ארגמן או בתמלול קולו האימתני-משהו של אריאל ברמן בחבורת תרי"ג. זהו תיאור אותנטי של אחת החוויות הקשות והמסעירות שעברו על 'המשקפיים', בעלת השלכות קרדינליות וקריטיות לקיום ישותם בעולם.

    היה זה בצהרי יום שטוף שמש נעימה. חתולות פח האשפה הגניבו חיוך מפויס כשעברנו על פניהם בדרך לחנייה, ופרפרים תכולי כנפיים פינו באדיבות את המקום בו איוו למושב קבע בדיוק על ידית דלת המכונית. נכנסנו, המשפחה בפנים, ויצאנו לסיבוב קניות וסידורים.

    הטעות הפטאלית שהפכה את היום על פניו, הייתה צפירה ארוכה מדי מצידנו לעבר מכונית המאזדה דלעיל, שהובילה את הנהג היושב בה לצאת בפראות, להלום בעצמה בפנינו משל היינו מחבל ואצבעותיו מיתרי גיטרה.

    אם שרדתם עד כה, לא אלאה אתכם בתיאור פרטיהם המלאים של הדרמה המפוקפקת, רק חשוב שתדעו כי במסגרת התקיפה נופצו להם בתי העיניים, ורק לאחר התערבות קצינים בכירים (שוטרי פיקוח עירוני אם נדייק) וזמר מפורסם הושגה פשרה בין משפחת המכה – שהתברר כחולה עצבני – לבין כותב השורות, במסגרתם ניתנה המחאה ע"ס 1500 ש"ח שהועברו במלואם לאופטיקה הסמוכה, לצורך שיקום שדה הראייה. אתם כבר מבינים היטב, זהו אכן רגע מכונן, בו נולדו למעשה 'המשקפיים' בגרסה שהנכם מכירים.

    השבוע, בשעה ש'המשקפיים' פטרלו בסופר השכונתי ששטחיו הפתוחים הולכים ומצטמצמים ככל שמתקרבים ימי הפורים, עדכן אחד השכנים כי גיבור עלילתנו, הקריזיונר-המתקיף, הלך לעולמו. בצעד אבירי, מחליטים 'המשקפיים' להקדיש את המדור למי שאחראי לגרסתם הנוכחית, יהו האייטמים הבאים לזכר נשמתו המנוחה.

    את תפילת 'א-ל מלא רחמים' על קברו של הנפטר יוכל כבר לשורר החזן הדגול ואיש החסד חונה דייטש, שחזר השבוע מסיור רב רושם מניו יורק. רגע לפני עלייתו למטוס, פגש בטרקלין היוקרתי את איש החסד של אמת יהודה משי זהב, שזכה לחלוק טיסה טראס אטלנטית ארוכה עם דייטש.

    משי זהב דייטש

    בשמים היא, לא מעבר לים: בכדי לרשום איחוד מרגש בשחקים לא צריך להפליג עד לאמריקה הרחוקה. האחים ידידיה ויצחק מאיר עלו השבוע על טיסה לאילת, לקראת הופעה משותפת בכנס תרבות תורנית תשע״ו למרגלות חופי הים האדום.

    יצחק ידידיה מאיר

    הלו"ז הצפוף ועומס האירועים של האחים לבית מאיר, לא מביא אותם לזנוח חברים וקולגות. האמת, עוד לא נולד הבן אדם שיסרב להסב עם חבורת אנשי בידור קורעת כמו ה"אנדרדוס".

    עתודה פוליטית רב תרבותית לשותפות חברתית חדשה,

    אמונתו המעורערת ונפשו החצויה של איש התקשורת חנוך דאום, מקבלת ביטוי בולט בקיום חלקי של מנהגי ישראל בימי אדר והפורים. כך למשל כשדאום עולה על טיסה הוא בוחר לעטות מסיכה על מחצית פניו בלבד.

    חנוך דאום

    ג'ו ביידן עלול בטעות לחשוב כי התכונה שהורגשה השבוע בנתב"ג קשורה לבואו לביקור בישראל. אבל אתם כבר יודעים שהסיבה האמתית היא חזרתם של מיטב מפורסמי ארצנו מנדודים בארצות ניכר. את השלט הכי צבעוני ומושקע הכינו 'המשקפיים' לילד הפלא של ישראל עוזיה צדוק, שנחת מסיבוב הופעות מרשים בארץ בה ביידן מכהן כסגן נשיא.

    עוזיה צדוק

    אך נחת הילד בבית הנתיבות, לא יכלו 'המשקפיים' להתאפק ועטו אל עבר מזוודותיו שמשקלם העצום כמו גדולת ממדיהם השרו תחושה מבטיחה באשר לגודלה ואיכותה של המתנה המצפה לנו. משהתבררה האמת העגומה, דבר אחד בלבד הצליח לרפא את האכזבה ועגמת הנפש. כי גדול כוחה של תמונה משותפת למלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד ולילד הפלא להרעיף טללי נוחם על נפש דוויה.

    794cd61dcb3ec740a820139faa36933a

     

    ריח הנקמה המתוק שעלה באפם של מפורסמי המגזר המעופפים, עלה עד לשמים. "לא תאמינו. 'המשקפיים' שתמיד מלשינה עלינו, נצפית ברגעים אלה בין שרוולי הדיוטי פרי", לחש אי מי לחברו, ומשם עשתה לה השמועה כנפיים, עיתונאי הרכילות נכנסו לתזזית, כתבות פיצ'בקעסיות נוסחו, הודעות לעיתונות נשלחו, אך מה מאוד רבה אכזבתם הייתה לגלות כי מדובר בכלל בתרגיל הטעייה מתוחכם.

    כי 'המשקפיים' בסך הכל רצו להרגיש מעט חו"ל, והצליחו "להתפלח" מטקס ההשקה המרשים של חברת אל-על לטרקלין "המלך דוד", אליו הוזמנו בכירי הכלכלה והתקשורת. העיתונאים החרדים נעם זיגמן ויענקי מייזליש מ'קול ברמה' ודורון קדוש מ'יום ליום' – שזכו לחלוק בדרכם מבית אלעל לטרקלין הנמצא באולם היוצאים מיניבוס אחד עם איש היח"צ רני רהב – לא וויתרו על סלפי משותף. לאור נתוני ה – TGI האחרונים, מתאים יותר היה לארח את המשתתפים באולם הנחיתות.

    רני רהב

    אל תתנו לביקורים ברחוב רשב"ם לצד דמותו הסגפנית-משהו של הרב אברהם רובינשטיין לבלבל אתכם. השר לשעבר גדעון סער זוכר היטב את מנעמי החיים הטובים, ובין הרצאה לראיון בפלורידה, ריכז את חושיו במנת גלידה מרשימה.

    גדעון סער

    בעיני 'המשקפיים' כולם שווים. לעולם לא נעדיף את גואטה על פני חזן ולא נערוך השוואות בין אורי מקלב ליעקב אשר. זו גם הסיבה שאנחנו מכבדים את בחירת נשנוש הגלידה של סער בפלורידה בדיוק באותה מידה שאנחנו מקבלים את קניית הפלאפל של משה גפני בליל שישי האחרון.

    גפני

    גם ח"כ דוד ביטן ופעילי ליכוד נוספים העדיפו את האוכל הבני ברקי, עליו התענגו לצד הפעיל החרדי יעקב וידר, באותו ליל שישי מכונן.

    וידר ביטן

    'המשקפיים' כבר הבטיחו לעצמם כמה פעמים לבדוק איזה כתובת מופיעה בתעודות הזהות ובדרכונים של תושבי ההתנחלויות. גם כשכבר נקרתה לנו ההזדמנות להציץ בדרכונם של אנשי חברון אהרן גרנות ומאיר פבלובסקי בדרכם לניו יורק, לא עלה הדבר יפה.

    אהרן גרנות

    בבר מצווה לבנו של אבי גרינצוויג, דמות מוכרת בניו יורק, נצפו דשנים ורעננים האחים לבית פלדמן, כשהם נהנים מהופעה מקפיצה של אהרלה סאמט, שגם הוא חורך בימים אלו את במות היבשת.

    אהרלה סמט

    ענף יבוא האמנים החרדים מישראל פורץ את גבולות המוזיקה, ומגיע אף לצייר ולקריקטוריסט מוטי הלר שהופתע למצוא את עבודותיו בין מדפי חנויות בורו פארק והגלילות.

    מוטי הלר

    אחרי ביקור ממושך במדינות חבר העמים, עובר דובהלה הלר לתחזק את קשריו במדינת המוצא. בכנס הוקרה של החברה קדישא בירושלים לחץ הלר בחמימות את ידו של שר הדתות דוד אזולאי.

    דב הלר

    סט הצילומים לתכנית הפורים המרכזית בערוץ "הידברות" סיפק רגעים משעשעים בכמויות שיכולות לספק סדרה שלמה. מי שגנב את ההצגה היו ללא ספק צמד השדרנים אלעד כהן ויהודה שוקרון שסחטו מהנוכחים פרצי צחוק עד כדי סכנת חנק.

    שוקרון כהן

    'המשקפיים' עדיין לא הצליחו לפענח את מטרותיו הנעלות של הפורום החרדי 'שחרית' המבקש לקדם "עתודה פוליטית רב תרבותית לשותפות חברתית חדשה", וכבר הניחו לפתחיהם אנשי הפורום אתגר חדש. כי אחרי שנבין את מהות פעילותם, נצטרך גם להבין איך כל זה קשור לביקור הארוך שערכו השבוע במרוקו. וזה לא אומר שנחכה עד אז בכדי לשזוף את עינינו בתמונות המרהיבות ששלח אביגדור רבינוביץ מהמדינה הערבית.

    תמונה

    בעוד אביגדור מחפש שורשים מרוקאים, אביו העיתונאי בני רבינוביץ נותר לחפש שורשים של עלי חסה בישראל, במסגרת סיור בג'ת, בו מגדלים חממות מיוחדות ירקות עלים ללא תולעים.

    בני רבינוביץ

    חתונת בתו של אלי ישי ברמדה הצליחה להפתיע עם רשימת משתתפים מכובדת בהחלט, עליה נמנו צמרת הפוליטיקאים בישראל. 'המשקפיים' נתנו את עיניהם דווקא בשולחן שעשוי להפוך למועצת גדולי התורה של סיעת 'יחד', הלא הם כ"ק האדמו"ר מזלאטשוב, הרב הראשי לשעבר יונה מצגר ורב הסלבס מרדכי חסידים.

    יונה מצגר

    חיבור מוזיקלי מרתק נרשם בדינר יוקרתי של חב"ד ראשון לציון. התזמורת הופקדה בידי המאסטרו יהודה גלילי, והמיקרופונים בידי אריאל זילבר ומנדי ג'רופי.

    גלילי אריאל זילבר

    סטארטאפ: במקום לקנות תחפושת, החליפו בגדים עם שכניכם ומכריכם. הנה, קחו דוגמא מרולי דיקמן ודיוויד טויב.

    רולי דיקמן דיוויד טאוב

    בין העלאת פוסט להובלת מהלך יח"צני, מצא אושיית הרשת מיילך זילברשלג זמן למסירת שיעור בגמרא. למרות שמדובר בזמן חורף, מזג האוויר החמים שהיה באזורנו בימים האחרונים, עוד לפני שדיברנו על ה'ריתחא דאורייתא' מעלים תהייה על נחיצות הסוודר נקי הרבב של התלמיד חכם.

    מיילך זילברשלג

    המדיני של 'משפחה' ישראל יוסקוביץ מוביל מהלכים לטובת מאוחדי עמו ישראל, במסגרתם עלה ללשכתו של הראשל"צ הגר"י יוסף. אחרי ייצוג רב חולה מאחורי סורג וקופות חולים, ל'משפחה' נותר לשלוח עיתונאי שייצג פירמת עורכי דין להשלמת התמונה.

    יוסקוביץ

    בהכנסת ספר תורה למשטרת ישראל נצפה יהושע וקסברגר מלווה את המפכ"ל רוני אלשיך בכתיבת אותיות. 'המשקפיים' מביאות את התיעוד "לעיני כל ישראל".

    רוני אלשיך וקסברגר

    בחתונת הנגיד הגוראי חמשו פלוטשעניק (שום קשר לנחמש זייברט) הניעמו בשירתם מקהלת 'נרננה' ומוטי שטיינמץ.

    נרננה שטיינמץ

    אקס קו עיתונות דתית העיתונאי יעקב אמסלם, מצא מרגוע לנפשו בנופש מלכותי בבירת צרפת. 'המשקפיים' חשבו ובדקו שמענק הפיטורים שלהם עלול להוביל אותם לחופשה במלון וגשל בסמיכות למשאיתו של נחמש.

    fd625c04b6aa3036411eaa0efb30a7bf

    בשעה שחיזבאללה מתבוסס בקרבות בסוריה, והגזרה הצפונית נראית רגועה יותר מאי פעם, מרשה לעצמו חזקי פרקש, קמב"ץ זק"א צפון להתרחק מביתו מבצרו, ולערוך קניות ב'שערי רווחה' הירושלמית.

    c354df0b891d89531fd3ab7143e53fcc

    מי שייצג אתכם בכבוד בכנס FM פלוס 2016 היה איש 'קול חי' אבי מימרן, שהצליח להפעיל את קסמיו הרטוריים על בכירי התקשורת הישראלית.

    אבי מימרן

    למרות שנטיית 'המשקפיים' היא שלא לאהוב את מי שכולם אוהבים, בחור פופלרי במיוחד הצליח לכבוש גם אותם בחיוכו הרגוע, בנעימות הליכותיו ובכישרונותיו המבטיחים. זו בדיוק הסיבה שכשישראל אוחיון מונה באופן רשמי לכתב אצלנו פה ב'קול חי', יצאו 'המשקפיים' מגדרם ושיגרו הודעות איחול וברכה בקצב שיש שיכנו אותו אובססיבי.

    ישראל אוחיון

    שמואל ברונר מחדש ימיו כקדם, ועובד על פרויקט מפתיע, בשיתוף פעולה עם המעבד משה לאופר ומקהלת ידידים.

    אולפן 3

    ביום רביעי האחרון נצפה האיש שבתמונה בפתח מסעדת יואלי'ס, ולמרות חזותו המוכרת והמבטיחה, פנה ישירות למטבח הפנימי, הפשיל שרוולים והחל לעבוד. עדיין לא ניתן לפרסם מה "מתבשל" שם, אבל יודעי דבר טוענים להפתעות.

    32031a22954e0ddc68f7c1d3c51c0207

    בהמשך העניינים הפכו למורכבים בהרבה כששמות נוספים שורבבו לתמונה שהופצה ברחבי הרשת. מאחר שמניין הבוחשים בקדרה נוסק בהתמדה, מושכים 'המשקפיים' את ידיהם מחשש שהתבשיל יקדיח.

    45e63864a0b708927f545c1db1b75c14



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מדהים…….
      כל כך יפה!!!
      כתוב בצורה מרתקת!!!

    2. 2

      בושה וחרפה הזלזול המרן הגר"מ מזוז שליט"א בגר"ב שמואלי בגר"א בוטבול חתנו של מרן זצוק"ל תתבגרו ותפסיקו לזלזל בגדולי ישראל בושה

    3. 1

      חולה על המדור הזה